av hars » 29 apr 2010, 23:46
Nu föll det sig så att jag uppgraderade min Trice till årets modell (09/10) i slutet av säsongen, nu i varianten C2BTX, längden 161,5 pointy (pow). Dvs banan mellan benen, men vanlig camber under fötterna. Och jag måste säga att allt jag läst stämmer, det är den roligaste allround-brädprofilen jag åkt på, faktiskt den roligaste brädan jag åkt på, punkt. Rockern gör den jävligt kvick i svängarna, nästan oväntat kvick, det är ju ändå en bräda som räknas som hyffsat lång. Det tog en stund att vänja sig vid att den så gärna vill svänga, men när du vant dig så lyfter det verkligen åkningen.
Nu fick jag inte möjligheten att testa den i puder då jag fick den sent på säsongen, så jag kan inte riktigt utvärdera hur den beter sig där, men jag drog några åk i solvarm vårsnö i offpisten och det hanterade den galant. Och nu är jag ingen parkråtta, men den är poppig och bra att småtramsa med i backen.
Även om den har vanlig camber under fötterna, så är den ändå inte lika stabil på is och i högre farter som min gamla mtx var, så om du enbart gillar att åka stort och fort så ska du nog titta vidare. Men om du vill ha en "kul" bräda (och vem vill inte ha det), som funkar till så gott som allt (tja, ren jib är kanske inte det bästa användningsområdet), så kan jag rekommendera den starkt.
Red Robot #C-63: Crush all hu-mans!